Om..

Leende spegel med brister och fel

Ser att barnet har blivit en man

Och gudarna gav mig en underlig själ

Som har svårt att ta för sig ibland

Men idag

Har vi kommit en bit

Du och jag

Ta bort alla ord

Du vet vad jag menar

 

Om du var ett hav vore jag en våg

Om du var himmelen skulle jag ha vingar

Om du var ett regn hade jag vart hav och land

Om du var musik vore jag en sång

Om du var vidderna ville jag va' vinden

Men jag skulle inte va' nånting om du inte fanns

 

Kom, kom min älskade månen är stor

Alla fönster är öppna inatt

Öppna mot världen där kärleken bor

Bara kom, håll mig vaken inatt

Vi är kvar

Vi är tiden som går

Du och jag

Vi gör det igen när morgonen kommer

 

Om du var ett hav vore jag en våg

Om du var himmelen skulle jag ha vingar

Om du var ett regn hade jag vart hav och land

Om du var musik vore jag en sång

Om du var vidderna ville jag va' vinden

Men jag skulle inte va' nånting om du inte fanns

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0